Algemene Voorwaarden

 

ARTIKEL 1 – DEFINITIES

Onder deze voorwaarden gelden de volgende definities:

Retour-/Herroepingsperiode: De periode waarin de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

Consument: Een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.

Dag: Kalenderdag.

Duurtransactie: Een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting over een bepaalde periode is gespreid.

Gegevensdrager: Elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt informatie die aan hem persoonlijk is gericht op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Herroepingsrecht: De mogelijkheid voor de consument om binnen de herroepingsperiode af te zien van de overeenkomst op afstand.

Ondernemer: De natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.

Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst waarbij, in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.

Techniek voor communicatie op afstand: Middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

 

Algemene Voorwaarden: Deze algemene voorwaarden van de ondernemer.

 

ARTIKEL 2 – IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

Handelsnaam: BE Launched B.V.

KVK-Nummer: 85648078

E-mailadres: info@toystar.nl

Telefoonnummer: +31 6 10669365

Fysiek adres: Beverdam 16, 5111DN, Baarle-Nassau, Noord Brabant, Nederland

Nog vragen? Bekijk onze Veelgestelde Vragen
Of neem contact op via onze Contactpagina

 

ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze Algemene Voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit niet redelijkerwijs mogelijk is, zal worden aangegeven dat de Algemene Voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en op verzoek van de consument kosteloos zo spoedig mogelijk worden toegezonden.

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, wordt de tekst van deze Algemene Voorwaarden langs elektronische weg aan de consument beschikbaar gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit niet redelijkerwijs mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de Algemene Voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

Indien naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn de tweede en derde alinea van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

ARTIKEL 4 – HET AANBOD

 

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder de prijs, eventuele kosten van aflevering, de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke voorwaarden van toepassing zijn op de producten of diensten.

 

ARTIKEL 5 – DE OVEREENKOMST

 

De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

 

ARTIKEL 6 – HERROEPINGSRECHT

 

Algemeen Herroepingsrecht: Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen. Deze bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.

Omgaan met het Product tijdens de Herroepingsperiode: Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De consument zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Lees ons volledige Retour- en Terugbetalingsbeleid hier

 

ARTIKEL 7 – VERPLICHTINGEN TIJDENS HERROEPING

 

- Melding van Herroeping: Indien de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, dient hij dit binnen de bedenktijd van 30 dagen op ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer kenbaar te maken (bijvoorbeeld schriftelijk per post, fax of e-mail).

- Retourneren van Producten: Nadat de consument de ondernemer op de hoogte heeft gesteld van zijn voornemen om te herroepen, moet hij het product binnen 30 dagen retourneren. De consument moet aantonen dat de producten tijdig zijn geretourneerd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

- Kosten van Retourzending: Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van retourzending voor zijn rekening.

 

ARTIKEL 8 – UITSLUITING VAN HERROEPINGSRECHT

 

- De ondernemer kan de volgende goederen uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk in het aanbod heeft vermeld, of in ieder geval tijdig voor het sluiten van de overeenkomst:

 

- Op Maat Gemaakte Goederen: Producten die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, die duidelijk persoonlijk van aard zijn.

- Verzegelde Goederen: Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

- Bederfelijke Goederen: Producten die snel kunnen bederven of verouderen.

- Verzegelde Audio-, Video-opnamen en Computersoftware: Waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

- Kranten, Tijdschriften of Magazines: Met uitzondering van abonnementen op dergelijke publicaties.

 

ARTIKEL 9 – DE PRIJS

 

- Prijsstabiliteit: Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behalve in geval van prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

- Variabele Prijzen: Producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, kunnen variabele prijzen hebben, mits dit duidelijk in het aanbod is vermeld.

- Prijsverhogingen: Eventuele prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

 

ARTIKEL 10 – CONFORMITEIT EN GARANTIE

 

- De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen, staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

- Gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 30 dagen na levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. De producten dienen in de originele verpakking en in nieuwstaat te worden geretourneerd.

- De garantie van de ondernemer, fabrikant of importeur doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegen de ondernemer kan doen gelden.

 

ARTIKEL 11 – LEVERING EN UITVOERING

 

- Zorgvuldigheid bij Levering: De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.

- Leveringsadres: Levering vindt plaats op het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

- Uitvoeringstermijn: Geaccepteerde bestellingen worden met bekwame spoed uitgevoerd, maar uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een langere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en heeft recht op eventuele schadevergoeding.

 

Lees ons volledige verzendbeleid hier

 

ARTIKEL 12 – DUURTRANSACTIES: DUUR, OPZEGGING EN VERLENGING

 

Opzegging: De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (inclusief elektriciteit) of diensten te allen tijde opzeggen met inachtneming van de daarvoor overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

Verlenging: Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan, heeft een maximale verlenging van één jaar als de consument de verlengde overeenkomst aan het einde van de verlengingstermijn met een opzegtermijn van één maand kan opzeggen.

 

ARTIKEL 13 – BETALING

 

De ondernemer zorgt voor de veiligheid en beveiliging van alle betalingen door gebruik te maken van Shopify's ingebouwde betaalsystemen, die voldoen aan strenge beveiligingsnormen die zijn ontworpen om de betalingsgegevens van de consument te beschermen. Deze toewijding aan beveiliging helpt ongeoorloofde toegang of misbruik van betalingsinformatie te voorkomen.

 

Verantwoordelijkheden van de ondernemer:

- De ondernemer zal alle noodzakelijke maatregelen nemen om het transactieproces te beveiligen en ervoor te zorgen dat alle betalingen veilig worden verwerkt via het betaalsysteem van Shopify.

 

Verantwoordelijkheden van de consument:

- Consumenten zijn verplicht om nauwkeurige betalingsinformatie te verstrekken en moeten eventuele discrepanties of vermoedens van fraude onmiddellijk melden aan de ondernemer. Als er betalingsdiscrepanties worden gemeld, zal de ondernemer onmiddellijk stappen ondernemen om de kwestie te onderzoeken en op te lossen om de consument te beschermen.

 

Niet-betaling:

- Indien een betaling niet wordt ontvangen of wordt vertraagd, kan de ondernemer, binnen wettelijke grenzen, de consument hiervan op de hoogte stellen en proberen de kwestie op een vriendschappelijke manier op te lossen. Redelijke kosten die voortvloeien uit niet-betaling kunnen aan de consument worden doorberekend, mits deze kosten vooraf zijn gecommuniceerd en gerechtvaardigd zijn onder de gegeven omstandigheden.

 

Betalingsnaleving:

- Alle betalingspraktijken voldoen aan de Google Merchant Center-, Meta Ads-beleid en andere toepasselijke wettelijke normen, waarbij ervoor wordt gezorgd dat de rechten van de consument gedurende het hele transactieproces worden gerespecteerd en beschermd.

 

Lees ons volledige betalingsbeleid hier

 

ARTIKEL 14 – KLACHTENREGELING

 

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer binnen 7 dagen nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen 30 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen 3-5 werkdagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Als de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

Contactgegevens:

U kunt ons bereiken via e-mail op info@toystar.nl of via onze contactpagina. Ons team werkt maandag tot vrijdag van 09:00 tot 19:00 uur & zaterdag: 10:00 tot 17:00  zondag & feestdagen gesloten (GMT+1)

Handelsnaam: BE Launched B.V.

KVK-Nummer: 85648078

E-mailadres: info@toystar.nl

Telefoonnummer: +31 6 10669365
Fysiek adres: Beverdam 16, 5111DN, Baarle-Nassau, Noord Brabant, Nederland

Nog vragen? Bekijk onze Veelgestelde Vragen
Of neem contact op via onze Contactpagina



Wie Zijn wij?

Wij zijn Toystar.nl, onderdeel van BE Launched B.V.

Ons team is al een geruime tijd werkzaam op het gebied van de verkoop van gadgets en andere consumentenproducten via het internet.

Als je op zoek bent naar iets nieuws, ben je bij Toystar aan het juiste adres. We streven er ijverig naar om onze klanten nieuwe innovatieve producten aan te bieden in een brede waaier van categorieën.

Onze inkopers zijn dagelijks opzoek naar de beste leveranciers en beste deals voor jullie.

Wij verkopen alleen topproducten die wij zelf hebben gecontroleerd op kwaliteit en waar wij 100% achterstaan.

Bij iedere bestelling doen we er alles aan om deze zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen, zodat de aankoop zo snel mogelijk bij jou terecht komt.

Vandaar dat wij een compleet team voor jullie klaar hebben zitten om jullie zo snel mogelijk te kunnen helpen.

Heb je verder nog vragen over Toystar of onze service?
Bekijk dan onze FAQ pagina of neem contact met ons op.